Wandel je slank

Het is niet persé nodig om lange wandelingen te maken, ook micro-wandelingen hebben al effect op onze gezondheid.

Dat wandelen goed voor je is, dat weten we eigenlijk wel. Maar wie gaat er nou een half uur wandelen per dag?!

1. Wandel 2 minuten per uur
Door elk uur 120 seconden lang te bewegen in plaats van te zitten zou je het risico op vroegtijdig overlijden met 33% kunnen verminderen. Dat is naar voren gekomen uit een onderzoek dat is gedaan voor de Clinical Journal of the American Society of Nephrology.

2. Wandel 5 minuten per uur
Hier verbrand je tot wel 1000 kilocalorieën per week mee! Volgens een onderzoek voor de Universiteit van Utah heeft dit grote voordelen voor ons. Tijdens dit onderzoek is uitgegaan van het feit dat men gemiddeld 8 uur per dag slaapt. Omgerekend zijn dit dus 80 minuten matige lichaamsbeweging per dag extra.

3. Wandel 10 minuten per dag
Veel van ons hebben een kantoorbaan waarbij we over het algemeen zittend werk doen. Door per dag zo’n zes uur lang te zitten belemmeren we de bloedsomloop in onze benen. Hierdoor neemt het risico op vaatziekten toe en dit kan weer leiden tot een beroerte of hartaanval. Uit een recente studie is gebleken dat door 10 minuten per dag te wandelen dit al voorkomen kan worden.