Sport en inkomen

Sport en inkomen

Van de mensen met een laag huishoudinkomen sport bijna de helft nooit, maar er zijn weinig mensen met een hoog huishoudinkomen die nooit sporten. Sporten die makkelijker door mensen met een laag inkomen te worden gedaan zijn darts en midgetgolf. Golf, wintersporten, mountainbiken en buitenfitness (zoals bootcamp) worden het vaakst door mensen met een hoog huishoudinkomen beoefend.

Read More

Zand

Zand

Op het strand lopen voelt veel intensiever dan op gras. Wat voor effecten hebben zachte ondergronden op je work-out? De demping van zacht zand is vier keer zo groot als de demping van gras. Daardoor worden de spieren in het onderbeen zwaarder belast. Het lichaam moet harder werken voor stabiliteit. Trainen op maximale snelheid is niet praktisch op een zachte ondergrond. Train dus op de ondergrond die tijdens de uiteindelijke wedstrijd ook gebruikt wordt.

Read More

Sportklachten

Sportklachten

Een fanatieke training kan vervelende effecten hebben. Wat kun je verwachten en wat is ertegen te doen? Een loopneus komt door irritatie en kan verminderd worden door binnen te sporten of met een sportbril. Misselijkheid, trillende spieren, refluxklachten en duizeligheid kunnen ook voorkomen worden door goed eten en gezonde gewoontes.

Read More

Hardloopplateau

Hardloopplateau

Je bent goed begonnen met hardlopen, maar na een tijdje zie je geen vooruitgang meer, en verlies je geen gewicht meer. Wat nu? Je verbrandt waarschijnlijk niet meer zoveel calorieën vergeleken met wat je eet. Dat kan komen doordat je meer eet, spieren hebt opgebouwd die zwaarder zijn dan vet, of dat je te weinig varieert met je workout.

Read More

Pijn

Pijn

Wanneer is spierpijn goed, en wanneer moet je opletten dat je niet een blessure oploopt? In dit artikel leggen we het verschil uit tussen goede pijn en slechte pijn. Zo kun je veilig sporten en je grenzen op een goede manier verleggen.

Read More