Alternatieven voor wandelen

Er wordt aangeraden om elke dag voldoende te bewegen. Dit kan wandelen tijdens de lunchpauze zijn, maar dit kan ook gaan vervelen. Wat zijn de alternatieven?

1.       Ga naar een speciaal blotevoetenpad: zo voel je echt hoe de grond onder je voeten is, en je voeten gebruik je op een heel andere manier. Zo wordt wandelen ineens heel bijzonder.

2.       Ga een rondje fietsen: je komt veel verder en ziet veel meer. Ook verbruik je met fietsen meer energie, dus verbrand je meer calorieën per uur.

BF-alternatieven_voor_wandelen-1600x480.jpg

3.       Skaten, rolschaatsen of skeeleren. Het wordt weer mooier weer, en dan is dit een heel leuk alternatief voor een wandelrondje. Lekker old-school!

4.       Als je een leuke spelsport gaat doen voelt het niet als sport. Ga eens frisbeeën, volleyballen, voetballen of basketballen.

5.       Zwemmen is in de zomer én in de winter leuk. In de winter kan je er lekker mee opwarmen, en in de zomer koelt het lekker af. Je kunt baantjes trekken, maar ook een bal overgooien. Door het watertrappelen kost het toch aardig wat energie.

6.       Dansen. Het voelt niet als sporten, én het is sociaal. Een win-win situatie! Zoek een dans die bij je past. Misschien is klassiek walsen echt iets voor je, of misschien hiphop, jazz, salsa of zelfs lindy-hop? Voor elke dansstijl is er wel een evenement te vinden op Facebook.

Door te bewegen ga je je beter voelen: het werkt tegen depressieve gevoelens, je verbrandt extra calorieën, het is vaak een sociale bezigheid en je slaapt beter.

Veel plezier!