Zoetigheid

Er is niets mis met van zoetigheid houden, je kunt er namelijk gewoon gezonder mee omgaan met deze alternatieven. Zo kun je van het snoep afblijven, maar wel genieten van de zoete smaak.

 

1.       Je kunt je pindakaas met toegevoegde suikers prima vervangen door een 100% notenboter. Je kunt het zelfs zelf maken door je favoriete noten een tijdje in een sterke blender of food processor te verwerken. Zo heb je een verantwoord broodbeleg.

2.       In plaats van jam kun je ook vers fruit op je boterham doen. Je kunt banaan combineren met je zelfgemaakte notenboter, of wat aardbeien of frambozen met wat hüttenkäse. Veel lekkerder dan jam!

3.       Zuig je graag aan snoepjes of zuurtjes? Dan zijn bevroren druiven een geweldig alternatief. Ze worden niet keihard (zoals bevroren aardbeien), maar wel lekker stevig. En een bijkomend voordeel, je eet er automatisch minder van dan een niet-bevroren tros druiven. 

4.       Gedroogde pruimen bevatten veel fruitsuiker, maar vullen goed door de vezels. Daardoor heb je een langer vol gevoel en toch de zoete smaak. Door voldoende te drinken hoef je niet bang te zijn voor verstopping.

5.       (Extra) pure chocolade geeft je het chocolade-gevoel, maar zonder de neiging een hele reep op te eten. Het kan een beetje droog lijken, maar met een glas melk is het heerlijk.

6.        In yoghurt en pap kun je suiker makkelijk (gedeeltelijk) vervangen door kaneel. Kaneel zorgt ervoor dat gerechten zoeter smaken, terwijl je geen calorieën toevoegt!

BF-zoetigheid-1600x480.png